Inflator jest to
urządzenie przeznaczone do impulsowego, wstępnego pompowania opon bezdętkowych
i osadzenia jej na feldze w samochodach
osobowych, dostawczych, ciężarowych, terenowych i maszynach rolniczych.
Każdy doświadczony wulkanizator spotkał się w swojej
praktyce z sytuacją w której opona założona na felgę nie daje się napompować bo
rant opony nie dochodzi do felgi i przez powstałą szczelinę uchodzi pompowane
powietrze. W tej sytuacji pomocny jest właśnie inflator, który za
pomocą silnego strumienia powietrza wstrzelonego w przestrzeń między oponą a
felgą wypełnia nam oponę obsadzając ją na rancie felgi, dzięki czemu można w
sposób tradycyjny dopompować montowaną oponę. W związku z tym urządzenie to posiada wszelkie atesty
umożliwiające używanie go w warsztacie wulkanizatorskim. Prezentowany inflator został wyposażony w przepełnieniowy zawór
bezpieczeństwa, który nie pozwala napełnić go większym ciśnieniem niż zezwala
na to wytrzymałość zbiornika. Jego solidna budowa i ergonomia sprawiają, że
jest jednym z lepszych tego typu urządzeń na rynku. Inflator posiada dwa zawory: mały zawór wlotowy oraz zawór
wypuszczenia powietrza. Zarówno zawór wylotowy, wlotowy jak i manometr (w
przeciwieństwie do produktów polskich) zostały umieszczone obok siebie na
środkowej części walca jakim jest zbiornik. Takie usytułowanie zabezpiecza
manometr i zawór wpuszczeniowy przed uszkodzeniem w trakcie przenoszenia
inflatora. Ponadto umieszczenie obok siebie zaworów i manometru
ciśnieniowego umożliwia łatwiejszy dostęp i operowanie nimi w czasie pracy.
Zbiornik tego inflatora jest 19-to litrowy. Z przodu posiada uchwyt, a od spodu dopasowane są podpórki
umożliwiające stabilne jego postawienie. Zawór wlotowy został zaopatrzony w standardową końcówkę do
szybkozłącza umożliwiającą podpięcie go do instalacji pneumatycznej. Dźwignie zaworów zarówno wlotowego jak i wypuszczenia
zostały pokryte antypoślizgową gumą w odmiennych kolorach. Dysza wylotowa tego inflatora został ukształtowana tak aby
wystrzeliwany strumień powietrza rozchodził się wachlarzowato dopasowując się
do szczeliny między oponą a rantem felgi. W celu łatwiejszego operowania tym narzędziem na końcu dyszy
znajduje się wspornik (wsparcie na rancie felgi). Cała dysza ma możliwość regulacji (obrót o 360 stopni),
która blokowana jest pierścieniem kontrującym. System ten pozwala na jak najlepsze ustawienie dyszy
względem opony bez konieczności manewrowania całym inflatorem. Manometr ciśnienia sprężonego powietrza w zbiorniku znajduje
się obok zaworu wlotowego co ułatwia jego podgląd podczas napełniania
zbiornika. Narzędzie pokryte zostało grubą warstwą powłoki
antykorozyjnej. Na urządzeniu znajduje się tabliczka znamionowa
potwierdzająca posiadanie certyfikatu CE oraz numer seryjny.
Gwarancja producenta
24 miesiące.
Dane techniczne:
· Pojemność
zbiornika: 19 l
· maksymalne
dopuszczalne ciśnienie: 14,9 bar
· Zawór
bezpieczeństwa: 10,4 bar
· Średnica
końcówki przyłącza zasilającego: 1/4
"
· Średnica końcówki przyłącza
wychodzącego: 1 1/2 "
· Temperatura
pracy: -29°C do 150°C
· Waga: 12 kg